Vi starter 2011 med en ny medarbeider

med 1 kommentar

Mandag 10. januar ønsker vi Annette Simensen velkommen i OptimalAssistanse, og vi ser frem til et spennende samarbeide. Hun vil i første omgang være på Grålum-kontoret i 50% stilling frem til sommeren, og skal i starten bistå med ulike kontoroppgaver.

Jobb som personlig assistent (BPA)

Vi er straks klare til å sende ut invitasjoner til et gratis webinar om personlig assistentyrket. Webinaret vil vare en time, og deltagere fra hele landet kan melde seg på.

Hva er et webinar?

web-kurs

Webinar er en sammenslåing av ordene web og seminar, med andre ord en online presentasjon.

I praksis betyr det at deltagerene på webinaret kan se hva som skjer på foredragsholderen sin PC, samtidig som de hører forederagsholders forklaring på hva som skjer.

Hva kreves for å kunne delta på et webinar?

For å delta i et webinar må man ha en pc/mac som er koblet til internett. De som melder seg på webinaret vil pr epost sammen med deltagerbekreftelsen få tilsendt en lenke til “seminarrommet”. Ved å følge lenken vil deltagerne se vår PC-skjerm (med tekst, illustrasjoner, evt en filmsnutt, osv) og høre og se vår gjennomgang av seminaret.

Ingen nedlasting av programvare er påkrevd, kun en add-on som installeres. PC-en må ha en form for lyd/høytaler og det kan være lurt å sjekke lyden i god tid før seminarstart. De som også har en mikrofon kan underveis i seminaret komme med spørsmål muntlig og få svar på direkten, men det er også anledning til å stille spørsmålene skriftlig i en egen chat-funksjon. Dette gjør at vi får tilsvarende dialog som om vi var i samme rom.

Mer informasjon om webinaret om personlig assistentyrket senere..

Én kommentar

  1. Maria Ripe via Facebook
    |

    Velkommen på “laget” Annette 🙂