Publisert Stilling som assistent ledig i

Om oss

Optimal­Assistanse AS ble etablert i 2009 og har i dag konsesjon og leverer BPA-tjenester i kommuner over hele landet. Brukerstyrt Personlig Assistanse (BPA) er rettighetsfestet ved lov, og alle kommuner plikter å tilby BPA til personer med sammensatte og varige behov for assistanse. Tjenesten fungerer som et alternativ eller tillegg til det offentlige omsorgstilbudet og de tradisjonelle hjemmetjenestene.

OptimalAssistanse ble i 2017 en del av Ecura AS (Ecura), et norsk konsern med tilbud av tjenester innen BPA, hjemmebasert omsorg, privatfinansiert rusbehandling samt habilitering og heldøgns bo- og omsorgstjenester for personer med sammensatte­/adferdsmessige utfordringer. I tillegg tilbyr Ecura vikar- og bemanningsløsninger med helsefagpersonell, samt rådgivningstjenester og kompetansehevende kurs innen helsefag.

Om stillingen

Annonsetekst

Jeg er en gift familiefar, med 2 sønner på 9 og 10 år, som nå søker etter BPA-assistent (BPA= Brukerstyrt Personlig Assistent). Oppdraget består i å bistå meg i mine dagligdagse gjøremål og legge til rette for at min hverdag skal fungere som familiefar.

Det behov for å bistå meg med ulike forflytningssituasjoner og i morgen/kvelds rutiner.

Jeg benytter meg av ulike hjelpemidler som jeg mestrer godt selv, dette er alt fra elektrisk innestol, manuell rullestol, prekestol/krykker til å gå trening og trappeheis. Jeg har som mål å være mer aktiv ute med bl.a. sykkel. Du som søker må like å være aktiv, ha god helse og være omgjengelig.

Det er ønskelig om du er samfunnsengasjert, kan prate om stort og smått. Du kan gjerne like hagestell da det er en av mine hobbyer.

Alder har ingen betydning så lenge kjemien mellom oss fungerer. Familien min er fleksibel, så fint om du også er det.

Du som assistent får opplæring i de ulike hjelpemidlene og veiledning fra fysioterapeut for å bistå ved egentrening som du skal bistå meg med hjemme.

Det er behov for at du som assistent kan jobbe på dagtid og noen helger etter behov. Fleksibilitet er veldig viktig hos oss. Stillingen kan fint kombineres med annen jobb da arbeidstiden er hverdager kl.08.00-12.00, samt noen helger innimellom. Vaktene vil bli satt inn i en rullerende arbeidsplan/turnusplan for alle assistentene.

Type stilling

  • Deltid
  • Stilling som assistent ledig i

Arbeidsoppgaver

  • Personlig hygiene og forflytning
  • Matlaging
  • Hus og hagearbeid.
  • Følge til fysioterapi og utføre tøyeøvelser.

Dine egenskaper

  • Du må beherske godt norsk, både skriftlig og muntlig.
  • Du må være fleksibel, samfunnsengasjert og omgjengelig.
  • Du må like å være aktiv.

Andre krav

  • Ønsket kjønn: Ikke relevant
  • Må ha førerkort for bil

Generelt

Assistansen er organisert som BPA, og din arbeidsleder blir nærmeste overordnede. Du blir ansatt i Optimal­Assistanse AS, som tilbyr gode lønnsvilkår, tillegg på kveld/helg/helligdag, pensjons- og forsikringsordninger, samt bedriftshelsetjeneste.

Politiattest, ikke eldre enn 3 måneder, må fremlegges ved ansettelse.

Ved å søke på stillingen aksepterer du at søknaden og din CV fremlegges for arbeidsleder (assistanseberettigede eller dennes stedfortreder).

Kontakt

Eventuelle spørsmål
Else-Kristin Andersen
Tlf.: 911 42 466
Søknad
  • Skriftlig søknad med CV og referanser
  • Søknadsfrist: 29. mars
Epost: post@optimalassistanse.no (evt. vårt kontaktskjema her)
– eller brevpost til –
Optimal­Assistanse AS
Inspiria Kontorsenter
Bjørnstadveien 16
1712 Grålum